T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / AKDENİZ - Zeki Sabah İlkokulu

Etiket Sonuçları: eTwinning

Tem

6-7 Temmuz eTwinning Mersin Bilgilendirme Toplantısında, Mersin İl Milli Eğitim Müdürü Sn. Adem KOCA,
YEĞİTEK eTwinning Türkiye Ulusal Destek Hizmeti İçerik ve Eğitim Sorumlusu Sn. Ertan KOCABAŞ, Mesleki ve Pedagojik Gelişim Sorumlusu Sn. Dr. Hülya BAL, Portal Yönetici Sn. Zühal KAZANCI ve eTwinning Mersin İl Koordinatörü Sn. Bircan Keleş'e, BEN HAYATA DAHİL ET eTwinning projemizi  ekip adına kurucumuz Seher ŞEREF tanıttı.

May

Proje kapanış web seminerimizi harika etkinliklerle kapattık, projemizin son ürünlerini ve Ekim 2020-Mayıs 2021 arasında yaptığımız çalışmaları anlatan sanal sergimizi, edergimizi velilerimize ve öğrencilerimize sunduk. Okul müdürlerimiz misafir oldular ve projeyi ekibini tebrik ettiler. 

Kuruculuğunu paylaştığım Çiğdem Dengiz öğretmenimizin projemiziden ilham alarak yazdığı, proje ortaklarımızın derlenen drama oyununu sergileyerek öğrencilerimizi mutlu etti.

drama oyunumuz İngilizce ve Türkçe kitaplar halinde hazırlandı..Projemizde kazanılmak istenen değerler drama oyunumuz ile pekiştirildi. İyi projelerde buluşmak dileğiyle

May

Steam In My Life eTwinning Project Bilinçli Tüketici Küçük Mucitler Nisan Ayı Aktivitemizde Bilinçsiz tüketim yaşadığımız Dünya 'yı aşırı kirletmekte ve bunun sonucunda doğada birçok tahribatlar oluşturmaktadır. Öğrencilerimize' 'Bu olumsuzlukların nedenleri nelerdir? Önlemenin yollarını araştırdılar. Bilinçli tüketici nasıl olmalıdır?' 'sorularını sorduk. En sonunda doğaya tehlike yaratan atıkarın geri dönüştürülerek hem çevreyi koruma, hem de tasarruf edilerek doğanın korunabileceği sonucuna varıldı. Atıklardan tasarımlar... bütün çalışmalarımız Web 2.0 aracı Wakelet programında

Steam In My Life eTwinning Project Conscious Consumer Little Inventors at Our April Event Unconscious consumption pollutes the world we live in excessively and as a result creates many damages in nature. What are the reasons for these negativities? They sought ways to prevent. How should the conscious consumer be? We asked questions. Finally, it was concluded that by recycling wastes that pose a danger to nature, nature can be protected both by protecting the environment and by saving. Designs from waste ... all our work is in the Web 2.0 tool Wakelet program      

May

ni de Hayata Dahil Et - Include Me In Life eTwinning Project

Gönül isterdi ki, yüzyüze eğitimde 5 'er gruplar halinde öğrencilerimize oynatmaktı.Bu şekilde de etkili oldu. Projemizin konularını içeren kelimelerden hazırladığımız İşbirlikli Tombala Oyunumuz pandemi döneminde evlerin neşesi oldu. Oyun fişlerimiz Türkçe ve İngilizce olarak düzenlendi. Öğrencilerimizin oyunda kazananı tebrik etme, yenilgiyi kabul eme ve eğlenirken öğrenmeyi amaç edindiğimiz Tombala Oyunu' muzun dosyalarını sanal medya ile velilerimize ulaştırdık, oyunu anlattık. Öğrencilerimiz ebeveynleri ile kaliteli zaman geçirdiler, eğlenerek projemizdeki konuları hatırladılar.Yeni İngilizce kelimelerini tanıdılar. Velilerimizi eğitimlerle, oyunlarla projemize dahil ettik. In the face-to-face training, we used to play our students in groups of 5. It was also effective in this way. Our Cooperative Bingo Game, which we prepared from words containing the subjects of our project, became the joy of the houses during the pandemic period. Our game chips are arranged in Turkish and English. We transferred the files of our Bingo Game, which we aimed to congratulate the winner of the game, accept defeat and learn while having fun, in a virtual environment and explained the game to our parents. Our students spent quality time with their parents, remembered the topics in our project in a fun way, and learned new English words. We included our parents in our project with trainings and games.

Ara

Toplumsal hayatı oluşturan, insanları birbirlerine bağlayan gelişmeyi mutluluğu ve huzura sağlayan risk ve tehditlerden koruyan ahlaki insanı sosyal manevi değerlerimizin tüm bireylere kazandırılmasında en önemli etken eğitimdir. saygı,hoşgörü,sorumluluk,yardımseverlik,doğruluk,empati ve sevgi değerlerinin kazandırılması.Bu kazanımlarımızın öğrencilerimize aktarılması da değerler eğitimini oluşturmaktadır. O halde öğrencilerimizden bu bilinci kazandırmak bizim elimizde. Onlara değerlerimizi öğretirken (Anadolu da ki oyunlar, masallar, yemekler, Anadolu da iz bırakan ilim adamları ve alimler ) bunları da tanıtacağız. Bu proje ile öğrencilerimiz hem eğlenecekler hem de öğrenecekler. Değer bir duyguya düşünceye davranışa nesneye varlığa veya faaliyete bireysel ve toplumsal açıdan tanınan önem başkalarının tavır ve davranışlarını değerlendirme ölçüsü yada üstünlük demektir. Bu nedenle kazandıracağımız değerler ile çocuklara çok faydalı olacağız.

Ara

Kuruculuğunu yaptığımız LET YOUR HANDS CREATE A LIFE ETWINNING PROJECT Arnavutluk, Makedonya, Portekiz, Romanya ve Türkiye olmak üzere 5 ülkeden 18 ortağın katıldığı, 7-11 yaş aralığı ilkokul öğrencilere yönelik aktiviteleri kapsayan uluslararası bir etwinning projesidir. 

DİĞER ANLAMI ; Ellerinin Dokunduğu Yer Hayat Bulsun eTwinning Projemiz ile

*Geri dönüşüm maddeleri hakkında bilgi edinmek

*Atıkların suya ,toprağa ve havaya verdiği zararlar hakkında bilgi edinmek,

*TEMİZ ÇEVRE ,TEMİZ İNSAN olmak için alınması gereken önlemleri öğrenmek,

*Doğal Kaynakları verimli kullanmak,

*Çevresel zararlıları geri dönüştürerek tasarım yapmak,

*''Duyarlı tüketici ''duygusunu geliştirmek,

*Doğal kaynakları korumak ve bilinçli kullanmak

* İklim değişikliğinden kaynaklanan küresel ısınmanın yeryüzünü nasıl etkilediğini öğrencilerin fark etmelerine yardım etmek,

*Müfredat başarılarıyla bütünleşmiş yenilikçi uygulamaları tanımak

- 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek

- Geliştirilmiş kültürlerarası diyaloglar,

- Kendilerini geliştirme ve işbirliği becerilerini artırma

-Web 2.0 araçlarını anlamlı kullanmak hedeflenmiştir. 

 

Ara

Kuruculuğunu yaptığımız INCLUDE ME IN LIFE ETWINNING PROJECT Arnavutluk, Romanya, Gürcistan ve Türkiye olmak üzere 4 ülkeden

15 partnerin ortaklı, 7 - 11 yaş  öğrencileri kapsayan Ekim 2020-Mayıs 2021 tarihlerinde gerçekleştirilecek uluslsrarası bir projedir. PROJEMİZ ile,

Günümüzde kapsayıcı eğitimin bağlamı,toplumda dezavantaja sahip tüm grupları (dini,etnik ve kültürel azınlıklar,göçmen, mülteci ve sığınmacılar, kızlar, düşük gelirli aileler, engelliler, vb.) dâhil edecek şekilde genişlemiştir.Öğrenciler arasındaki

farklılıkları ve öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını bir problem olarak değil, öğretimi zenginleştirmek için bir fırsat olan kapsayıcı eğitim ilkeleri doğrultusunda proje,işbirlikli, teknoloji tabanlı ve bireyselleştirilmiş öğrenme pedagojileri kullanılarak, grup çalışmaları, dijital oyunlar ,drama, müzik, tasarım vb . sosyal be kültürel çalışmalar ile çeşitli eğitim olanakları ile eğitim-öğretimde fırsat eşitliği sağlamak,aidiyet.empati sorumluluk duygusunu geliştirmek , çalışmalarla hayatın içinde olduğunu hissettirerek ,toplumun bir ferdi olarak kendini gerçekleştirmesine öncülük etmek ve 21.yüzyıl becerilerini kazandırmak hedeflenmiştir. 

Ara

Sağlıklı beslenme, obezitenin önlenmesi ve hareketli yaşam koşullarına teşvik etme amaçlı BESLENME DOSTUYUZ SAĞLIKLIYIZ, 

okullarda bulunan tehlike alanları ve ilkyardım müdahalelerini öğretme amaçlı İLKYARDIM ÖĞREN YAŞAMA ŞANS VER,

meslekleri tanıtma amaçlı MY JOB MY LIFE,

öğrencilerin yetenek ve becerilerini keşfetmesine yardımcı olma amaçlı,BENİM SINIFIM BENİM ATÖLYEM,

değerleri öğretme amaçlı DEĞER LER EĞİTİMİ ANADOLU,

bilimsel düşünme ve problem çözme becerisini çözme amaçlı MİNİKLERLE STEM KULÜBÜNDEN STEM OKULUNA  

6 adet  eTwinning projemiz eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından

8  Ulusal Kalite Etiketi ,

BESLENME DOSTUYUZ SAĞLIKLIYIZ,

MİNİKLERLE STEM KULÜBÜNDEN STEM OKULUNA ve

DEĞERLER EĞİTİMİ ANADOLU 3 eTwinning projemiz  CSS tarafında 5 European Quality  Label almaya hak kazanmıştır.

Özverili çalışmalarından dolayı  Müdür yardımcısı Seher ŞEREF'e okul öncesi öğretmenlerimiz Zeynep VELİOĞLU ve Yasemin KÖYLÜ'ye çok teşekkür ederiz.

Şbt

Bu proje ile 21.Yüzyıl yetkinliklerini desteklemek, öğrencilerin bilimsel düşünme ve problem çözme becerisini geliştirmek, yenilikçi ve girişimci bireyler olarak STEM disiplinlerini benimsemeleri amaçlanmıştır.

Şbt

Milli Eğitim Bakanlığımızın 2023 vizyon belgesinde dile getirdiği üzere tüm temel eğitim kurumlarımızda Tasarım - Beceri Atölyeleri kurulması çalışmaları sürdürülüyor .Bu bağlamda projemizde bulunan okullarda her ay farklı bir tema ile Tasarım- Beceri atölye etkinlikleri düzenlenecektir. Bu etkinlikler ile öğrencilerimizin bilgilerinin yaşam becerisine dönüşmesi amaçlanmıştır.

 

Atölye isimleri şunlardır:müzik,drama,sanat,deney,mutfak,masal,oyun ve oyuncak,benim bahçem

Şbt

Ortağı olduğumuz MY JOB MY LIFE eTwinning projesi  öğrencilerde meslekler ve çalışma hayatı hakkında bilgiler edindirmek, yaparak yaşayarak öğrenmeyi sağlamak, öğrencilerimizi aktif öğrenme sürecine dahil etmek, yenilikçi uygulamaları müfredata uygulamak,işbirliği ve 21.yüzyıl becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır.Meslekleri tanıtma aktivitelerini öğrenciler hem yerinde gözlem , hem de okulda işbirliği  ve pandemi döneminde evde veli işbirliği halinde yaparak yaşayarak öğrenme ve ürün oluşturarak aktif öğrenme ile gerçekleştirmişlerdir.

BEKLENEN SONUÇLAR

Proje sonunda öğrencilerimiz ve proje katılımcılarımız;
-Çeşitli mesleklerden haberdar.
- Kalıcı öğrenme deneyimleri kazandı.
- Müfredat başarıları ile entegre yenilikçi uygulamalar
- Gelişmiş 21. yüzyıl becerileri,
- Gelişmiş kültürlerarası diyaloglar,
- Kendilerini geliştirmiş ve işbirliği becerilerini artırmıştır;
-Web 2.0 araçlarının anlamlı kullanımını sağladı

Şbt

Okullarımızda çeşitli yaş gruplarında çocukların bulunması nedeniyle, istenmeyen kazalar, yaralanmalar mutlaka yaşanmaktadır. Okul alanlarında ne kadar tedbir alsak da, bu tür olayları sonlandırmamız neredeyse imkânsız. İşte bu proje hem okul ortamlarında bulunan tehlikeli alanları tespit etmemize hem de, meydana gelebilecek yaralanmalar durumunda ilk müdahalenin doğru yapılması konusunda öğretmen ve öğrencilerimizi bilinçlendirmeyi amaçlamaktadır.

Due to the presence of children in various age groups in our schools, unwanted accidents and injuries are absolutely experienced. As much as we take precautions in the school areas, it is almost impossible to end such events. This project aims not only to identify dangerous areas in the school environment, but also to raise awareness of our teachers and students about the correct response in case of injuries.

Şbt

Kuruculuğunu paylaştığımız  BESLENME DOSTUYUZ SAĞLIKLIYIZ ETWINNING PROJESİMİZ 38 partnerin katılımıyla Ekim 2019 - Şubat 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Beslenme Dostuyuz Sağlıklıyız eTwinning Projemiz ile 

Okullarımızda öğrencilerimiz yeterli ve dengeli beslenmediğinde risk gurubunda yer almakta ve hastalıklar nedeni ile kaliteli eğitim görememektedir. Çocuk ve gençlerimizin sağlıklı olmaları için hem Okulların sağlıklı beslenme ve hareketli yaşam koşullarına teşvik edilmesi, okullarda sağlıklı beslenme, obezitenin önlenmesi ve hareketli yaşam konularında duyarlılığın arttırılması ve bu konuda yapılan iyi uygulamaların desteklenmesi ile okul sağlığının daha iyi düzeylere çıkarılmasını sağlamak ,hem de BESLENME DOSTU OKUL PROGRAMI'nı her yerde yaygınlaştırılarak öğrenci,gençlerimizde,toplumda Sağlıklı Beslenme Davranış Biçimlerini geliştirmek hedeflenmiştir. Partner okullarla ortak şarkı, slogan çalışması, ortak resim, ebook kitabı ve blogger işbirlikli çalışmalar yapılmıştır. 

31 Kalite Etiketi başvurusu süreci sonunda Beslenme Dostuyuz Sağlıklıyız eTwinning Projemiz 25 Ulusal Kalite Etiketi ve 25 European Quality Label ödülleri ile taçlandırıldı.