T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / AKDENİZ - Zeki Sabah İlkokulu

Zeki Sabah İlkokulu KA101-okul eğitimi personel hareketliliği

Zeki Sabah İlkokulu KA101-Okul Eğitimi Personel Hareketliliği "Onların da bir adı var" projesi ile kendini yeniliyor, geliştiriyor ve geleceğe hazırlıyor.

Projenin içeriği/geçmişi:
Son zamanlarda dünyada ve komşu ülkelerimizde yaşanan çatışma ortamı bir çok insanı mülteci veya göçmen durumuna düşürmüştür. Türkiye'de bu ani gelişen olaylardan sonra dünyada en fazla mültecinin yaşadığı ülkeler arasında yer almaktadır. Toplam mevcudunun yaklaşık %17'si göçmen veya mülteci öğrenci olan okulumuz bu proje ile bu öğrencilerin öz benliklerini kaybetmeden içinde bulundukları yeni hayata ve Türk eğitim sistemine entegrasyonunu sağlanmayı hedeflenmiştir.

Projemizin amaçları:
-Sığınmacı bir öğrencinin öz benliğini kaybetmeden Türk eğitim sistemine entegrasyonunu sağlamak.
-Eğitim sistemi içinde, sığınmacı öğrencilerin ötekileştirilmesini ve etiketlenmesini önlemek.
-Öğretmenler ve öğrenciler tarafından sığınmacı çocukların her birine bir birey olarak görmeleri için bakış açısı kazandırmak.
-Sığınmacı çocuklarla diğer öğrenciler arasında sosyal ve kültürel açıdan etkileşimi sağlamak.
-Kendi öğrencimize empati bakış açısı kazandırarak sığınmacı öğrencilere iyi davranmasını sağlamak.

Katılımcı sayısı, profili ve faaliyetlerin tanımı:
Projemizin süresi 12 ay olarak planlanmış olup 2 hareketlilik içermektedir. İlk olarak proje kapsamında 8 katılımcı toplam nüfusunun yaklaşık %14'ü göçmen olan İspanya'da göçmen çocukların eğitime entegrasyonuyla alakalı uygulanan iyi örnekleri izlemek için iş başı gözlem yapmıştır. Akabinde 8 katılımcı toplam nüfusunun yaklaşık %10'u göçmen olan İtalya'da göçmen çocukların eğitime entegrasyonu konulu yapılandırımış kursa katılmıştır.

Projeyi yürütürken kullanılan metodoloji: Bu proje sürecinde öğretmenlerimiz grup çalışması ve öğretmenlerimizi merkeze alan mesleki geliştirme çalışmaları yapılacaktır.

Öngörülen sonuç ve etkiler:
Projemizin sonunda , yabancı uyruklu öğrencilerimizin okulumuzdaki eğitim öğretim faaliyetlerine,  sosyal çevreye ve ülkemize olan uyumu artacaktır.  Yapılacak rehberlik faaliyetleri sonrasında yabancı uyruklu öğrencilerimizin diğer öğrencilerimizle bir arada uyum içerisinde zaman geçirecektir ve okulda yapılan her türlü sosyal faaliyetlere katılımı artacaktır. Bu sayede yabancı uyruklu öğrencilerimizde gözlemlediğimiz aidiyet duygusu eksikliği tamamen ortadan kalkacaktır. Sosyal çevreye tamamen uyum sağlaması ile bu öğrencilerimizin akademik başarısı da artacaktır.
Projemiz kısa vadede göçmen çocukların eğitim ve öğretim ortamına entegrasyonunu hedeflerken; uzun vadede entegrasyon süreci başarılı olması halinde toplumsal zenginliğe ve çok kültürlü yapının gelişmesine katkı  sağlamasını hedeflemektedir.

30-06-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.06.2019 - Güncelleme: 25.03.2024 15:28 - Görüntülenme: 401
  Beğen | 6  kişi beğendi